Barion Pixel
Blog Facebook Lead form kampányok
facebook lead form kampány
Írta:

Facebook Lead form kampányok

Mi az Facebook Lead form?

A Facebook Lead form egy olyan kampánytípus, aminek segítségével tudunk érdeklődőket / leadeket gyűjteni közvetlenül a Facebook felületén.

A Facebook Lead form már egy ideje elérhető, viszont talán most a legindokoltabb a használata. Hogy miért, azt később ki fogom fejteni.

Kezdjük az alapoktól. Érdeklődők/leadek szerzésére több beállítással is neki lehet vágni a Facebookon. Legtöbben talán még mindig konverziót állítanak be a weboldalon található leadform kitöltésére, és annak a célteljesülésére optimalizálnak. Van viszont egy másik út is, ahol a Facebook felületén csinálunk egy leadformot magunknak, testreszabjuk és ebben az esetben nem szükséges a weboldalra terelnünk a forgalmat.

Aki korábban már futtatott hagyományos, lead gyűjtő kampányokat, valószínűleg meg fog döbbenni, hogy mennyivel olcsóbbak lehetnek CPA-k, ha erre a célra közvetlenül a Facebook felületét használjuk.

Miért és kinek jó?

  1. Az első és legfontosabb indok emellett az, hogy közel 100%-os pontosságú mérést kaphatunka kitöltéseket tekintve. Ilyen pontos mérési megoldás nem létezett még az IOS14.5 előtt sem, azután meg pláne, ha weboldalkonverziókról beszélünk. Itt a Facebook felületén történik a form kitöltése, ezért közel teljes pontossággal látjuk, hogy hány darab konverziót sikerült generálnunk, és milyen átlagos költséggel. Ez egy olyan előny, ami egyetlen más kampánytípusnál sem érhető el. Maximum a Facebook oldallikegyűjtő hirdetéseknél, de az egy teljesen más kampánycél. A közel 100% pontosságú mérés nem csak a döntéshozásban segít, hanem a facebook algoritmusának is több adatot szolgáltat, ami alapján hatékonyabban tud tanulni illetve optimalizáni és a hirdetéssorozat is könnyebben kilép a Learning Phase – fázisból (megfelelő költés mellett).
  1. Külön kampánytípusról beszélünk, ezért azon sem kell gondolkodni, hogy forgalom kampányt futtassunk, pageview céllal, vagy konverziós kampányt, leadformkitöltés céllal, stb.
  1. Mellette szól az is, hogy a Facebook az utóbbi időben erősen presszionálja azt, hogy az ő felületét használjuk, és ne tereljük ki róla a forgalmat. Erre sok példát lehetne mondani, kezdve a Marketplace-től a Facebook Bolton át a Facebook Álláshirdetésig. Természetesen ezek a megoldások nem feltétlenül  jobbak, mint a saját weboldalra terelt forgalom, viszont mindig érdemes tudni, hogy mit favorizál a felület.

Hogyan kell beállítani?

A kampánysetup teljesen szokásos menetrend szerint indul. Kampánycél kiválasztásánál az Érdeklődőkeresés opciót választjuk.

érdeklődőkeresés facebook hirdetés

Az izgalmak “hirdetés setup” szinten kezdődnek. Itt tudjuk elkészíteni a leadformot, amire a hirdetés majd átirányítja a felhasználókat.

űrlap létrehozása

Az Űrlap létrehozása gombra kattintva eljutunk az űrlapszerkesztő felületre, ahová egyébként a Business Suite / További eszközök / Azonnali űrlapok útvonallal is el lehet jutni.

azonnali űrlapok

Űrlap típusa

Mindjárt az első beállítási fülön egy eldöntendő kérdéssel találkozunk, megkérdezi tőlünk udvariasan a Facebook, hogy:

  • inkább magasabb volument szeretnénk,
  • vagy komolyabb/relevánsabb leadeket.

Mi alapból a ‘nagyobb mennyiség’ opciót szoktuk választani, mert a legtöbb esetben jól működik. Ha a leadek minősége ennek ellenére nem megfelelő, akkor van egy beállítási opció, amihez kapásból hozzá lehet nyúlni, mielőtt felforgatnánk az egész célzást.

Mielőtt továbbmennénk a ‘Rövid áttekintés’-re, érdemes fent a ‘Tartalom’ fület átkattintani a ‘Beállítások’ fülre. Itt a legfontosabb teendőnk, hogy megnézzük a leadform nyelvét, mert könnyen lehet, hogy angolra van állítva alapból. Ezt érdemes magyarra beállítanii, mert így fogjuk elérni például, hogy a bekért adatoknál “Vezetéknév” legyen látható a “Last name” helyett.

Rövid áttekintés

Ide célszerű feltölteni egy landscape felbontású kreatívot (1200×628), mert nem mindig sikerül szép képet behúznia a rendszernek. Javasolt megadni főcímet (ötlet hiányában akár a hirdetés Headline részét is használhatjuk), és leírást is. Főképp azért, mert ez az első része a leadformnak, itt kell meggyőznünk a drága felhasználót, hogy érdemes kitölteni az űrlapot.

Másrészt előfordulhat, hogy még néhány részletet érdemes megosztanunk a nagyközönséggel, ami mondjuk nem fért bele az hirdetés szövegbe.

űrlap facebook lead form áttekintés

Kérdések

Leadform lévén az egyik legfontosabb része a beállításoknak a ‘kérdések’ szekció. Itt elég rendes velünk a Facebook, négy kérdéstípus közül választhatunk:

  1. Feleletválasztós
  2. Rövid válasz
  3. Feltételes
  4. Időpontkérés

A feleletválasztós opciónál beírjuk a kérdésünket és megadjuk a válasz opciókat. Fontos tudni, hogy ez radio button, nem chechbox elv alapján működik, magyarul csak egy opciót lehet kiválasztani.

  • A rövid válasz rugalmasságot ad, és kiválthatjuk vele a checkbox jellegű kérdéseinket is.
  • A feltételes kérdéssor már kicsit időigényesebb munka, ott a megadott válaszok alapján adhatunk meg kérdéseket, tehát a kérdéssornak többféle útvonala lehet.
  • Időpontkérés esetén pedig szintén kérdést adunk meg (pl: mikor szeretnél jönni?), és a kitöltő rábökhet egy dátumra.

Itt kell adnunk még egy leírást arról, hogy mire fogjuk felhasználni az adatokat, amiket bekértünk. Ezt a részt nem kell túlgondolni, teljesen jó megoldás pl.: „Az adataidat a heti hírlevelünk küldéséhez fogjuk felhasználni.” De a Facebook ad példákat is!

Szintén a Kérdések opciónál, az alsó részen lehet megadni azt, amire nekünk van szükségünk a felhasználótól. A teljesség igénye nélkül a bekérhető adatok:

  • Teljes név
  • Telefonszám
  • Email cím 
  • Település
  • Irányítószám
  • Születési dátum
  • Nem és családi állapot
  • Beosztás
  • Munkahelyi telefonszám/email cím
facebook form kategória megadása

Adatvédelem

Itt meg kell adni az adatvédelmi szabályzatot a weboldalról, illetve lehetőség van egyéni jogi nyilatkozat megadására is. Ez nem jelent mást, minthogy a Facebook alapértelmezett adatvédelmi nyilatkozatán kívül további közleményeket is megadhatsz, például marketingcélú beleegyező nyilatkozatot és jogi kizáró nyilatkozatokat is.

Bejegyzés

Itt szintén egy címmel, és egy leírással tudunk operálni, csak úgy, mint az űrlap elején.

Érdemes megköszönni a kitöltést, illetve akár egy utolsó instrukciót adni a felhasználónak. Fontos viszont tudni, hogy ez lényegében egy thank you page, tehát innen már nem lesz nagy átkattintási arány, hiába adunk meg egy URL-t. 

Hogyan kell letölteni a leadeket?

Az utolsó lényeges pont, hogy hol érjük el a leadeket. A legkézenfekvőbb megoldás, hogy a hirdetéskezelőből húzzuk le őket. Ehhez nem kell mást tenni, mint hirdetés szinten rákattintani az “Érdeklődők a Facebookon” gombra, az eredmények alatt.

lead letöltése

De ugyanúgy, ahogy az űrlap létrehozásnál, itt is elérhető a Business Suite / További eszközök / Azonnali űrlapok útvonal, ha valakinek ez szimpatikusabb.

Összegzés

A tapasztalataink alapján az eddig általunk futtatott kampányok esetében minden esetben jobb CPA-kat illetve kiegyensúlyozottabb teljesítmény diagramokat  kaptunk ezzel a kampánytípussal.

Azért is éreztem fontosnak, hogy írjak erről egy cikket, mert sok helyen azt látom, hogy nem ezt a megoldást alkalmazzák, nem ismerik, és legfőképp nem tudják, hogy mennyire jó!

Manapság nagy kihívást jelent a pontos mérés, hiszen az IOS 14.5 bevezetése óta sokkal rosszabbul lehet a funnelben a megfelelő helyre terelni a felhasználókat, nem beszélve a növekvő adblocker használókról és a szigorodó cookie szabályozásról. Ez nem csak a mindennapokban nehezíti meg az optimalizálást, de az algoritmusok is lassabban, és kevesebb adatot kapnak. Ezért a Facebook lead kampány egy technikailag és a stratégiailag is kézenfekvő megoldás. 

Elérhető az összekapcsolás különböző CRM rendszerekkel, úgyhogy aki tart attól, hogy sok manuális munkát generál magának, annak sem kell megijednie tőle!


Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.