Barion Pixel
Blog A legfontosabb Google Ads újítás 2021-ben: jön az updated phrase match
updated phrase match
Írta:

A legfontosabb Google Ads újítás 2021-ben: jön az updated phrase match

Az idei év egyik (hanem a) legnagyobb bejelentését tette a Google tegnap, ami jelentős változásokat hozhat egyes Google Ads kampányok esetében. 2021. február 18-tól életbe lép az „updated phrase match”, ami a korábbi phrase match és broad match modified kulcsszavakat vonja össze. Most ezt a bejelentést nézzük meg és értelmezzük, hogy azok is jobban átlássák mi ez és mit lehet várni tőle, akik kevésbé követik ezeket a híreket.

A tételmondat így hangzik:

A Google Ads 2021. feburár 18-tól összevonja a phrase match és a broad match modified (BMM) keyword match típusokat / kulcsszavakat. Így megszületik az „updated phrase match”.

Ezt egy ideje már lehetett sejteni, mert ebbe az irányba mutattak a trendek. De ez most már ténylegesen ki is lett mondva. A váltás nem azonnali, de kellően közel van, február 18-tól lép majd életbe.

A bejelentésről 2021. február 4-én megjelent egy cikk is a Google Ads Help Centerben: https://support.google.com/google-ads/answer/10346549?hl=en, de ez egyelőre csak angol nyelven érhető el.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A hivatalos kommunikációban megjelent egy ábra, ami jól szemlélteti a változás lényegét.

Tömören így foglalható össze:

  • A phrase match kulcsszavak egy kicsit tágabb értelmezést kapnak az updated phrase matchben.
  • Eközben a broad match modified (BMM) kulcsszavak kicsit szűkebb értelmezéssel mennek majd mint korábban.

Innentől kezdve 3 pozitív keyword match opció marad:

  1. exact match: pontos célzásra
  2. broad match: legszélesebb célzás
  3. „updated” phrase match: a két fenti célzás közti kategória, és egyfajta egyensúlyt is jelent majd

Mivel a korábbi phrase match egy tágabb értelmezést kap mostantól, így a jövőben a negatív kulcsszavak használata az eddiginél is sokkal fontosabb lesz.

Az algoritmus ugyanis így sokkal több kifejezésre kezdhet majd el hirdetni phrase match esetében, mint korábban. Ez viszont azt jelenti, hogy a korábbi broad match modifier-re optimalizált kampányokat valószínűleg teljesen újra kell gondolni.

Miért?

  • mert az „exact match” kampányokat túl szűkek lesznek, és nem fogjuk tudni elkölteni a megfelelő keretet és behozni a volument
  • a broad match meg túlságosan tág kifejezésekre pattinthatja el a költéskeretünket
  • és az új, updated phrase match esetében is előfordulhat majd ugyanez, hogyha nincs elég negatív kulcsszó felvéve, akkor nem igazán releváns, vagy rosszul konvertáló kifejezésekre égeti el a smart bidding a pénzünket.

Hol lesz ez nagyon fontos?

Megítélésem szerint ennek az új rendszernek elsősorban ott lesz nagy szerepe, ahol jelentős összeget költenek egy fiókban hónapról hónapra.

Mi számít jelentősnek? Mondjuk aki már 1 millió forint felett költ havonta, ott az updated phrase match igazán érdekes lesz. Itt ugyanis már előjön az, hogy széles réteget kell megcélozni, de közben azért még kellően fókuszáltak is akarunk maradni.

Ha 1 millió felett költ egy cég havonta, akkor ott az updated phrase match egy jó irány lehet, hisz megfelelő negatív kulcsszavakkal itt lehetővé válik, hogy kellően nagy célcsoportot érjenek el. De itt óvatosan a Smart Bidding-gel kombinálva a broad match is megérhet egy tesztet.

Ha valaki 500 ezer forint és 1 millió között költ havonta, már ott is várható átalakulás ezen a téren.

Aki nagyon keveset költ, és ráadásul kevés kifejezés is van, amik jól behatárolhatóak, ott továbbra is az exact match kulcsszavak lesznek a nyerők, a fejszavakat pedig updated phrase match-el is fel fogjuk venni.

Szakmai vélemény, hogy kinek is jó ez!

  • Ez egyrészt jó a Googlenek, mert több pénzt tudnak majd a smart bidding segítségével elkölteni cégek. Főleg, akik rosszul optimalizálnak (hehe)!
  • De hasznos lehet sok cég számára is, akik jól alkalmazkodnak.
  • Aki eddig is nagyon szűk piacot célzott, ott marad az exact match a domináns megoldás, némi phrase match kísérletezéssel.
  • Viszont ahol már fontos, hogy nagyobb elérést tudjon egy cég megcélozni, de közben nem ész nélkül akarja a budgetet elkölteni broad match segítségével, ott hasznos lehet az updated phrase match-et használni. Viszont fontos lesz monitorozni a negative keyword listákat is. Ha ez elmarad, akkor rekord sebességgel fogyhat el a hirdetési keret, mert a Google Ads bőszen tudja majd költeni a hirdetési forintokat.

Mikor fut át ez a rendszeren? Sietni kell?

Bár a változás 2021. február 18-tól lép életbe, a hazai piacon el fog telni néhány hónap mire alkalmazkodunk a változáshoz.

Első körben azt várom, hogy akik főként a régi típusú phrase match kampányokat futtatnak, ott meg fog szaladni a költés, és sokkal több lesz a „nem jól konvertáló” vagy „rosszul célzott kifejezés”, mivel megnő a phrase match értelmezési tartománya. Ezért, aki nem kezd el hatékonyan küzdeni a negatív kulcsszavakkal a megnövekedett tartomány ellen, azoknál gyorsabban fog elfogyni a hirdetési keret.

Azok viszont akik jól tudják finomhangolni a negatív kulcsszó listáikat fiók és kampány szinten, azoknak akár előnyére is válhat a kicsit tágabb kulcsszó célzás.

Valamikor 2021. késő tavaszra vagy nyárra fog a legtöbb cég alkalmazkodni a váltáshoz. És főként a nagyvállalatok esetében várható, hogy akár teljesen újragondolt kampánystruktúrák jönnek létre, amik jobban kihasználják az updated phrase match előnyeit, de közben kiiktatják az előre kódolt buktatókat.


Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.