Blog 7 online vállalkozás ötlet, ami kevés pénzből is elindítható
online vállalkozás ötletek
Írta:

7 online vállalkozás ötlet, ami kevés pénzből is elindítható

Az online vállalkozásban az a szép, hogy relatív olcsón elindítható. Nem kell üzlethelyiséget bérelni. Megspórolható a céges autó. És ennek tetejében még emberekre sincs feltétlen szükség az induláshoz.

Ami kell, az egy jó üzleti lehetőség.

Ez a cikk pontosan ebben segít.

Melyek a legjobb online vállalkozás ötletek 2020-ban, amelyek hihetetlenül jól működnek annak ellenére, hogy nagyon minimális befektetésből is megvalósíthatóak?

Legjobb vállalkozás ötletek online (2020)

üzleti lehetőségek

Az üzleti ötleteknél nagyon fontos, hogy az ötletet validáljuk.

A kínálatot könnyű felmérni, hiszen egy rövid piackutatással rögtön átfogó képet kaphatunk, hogy melyek a sikeres vállalkozások az iparágban, akik az üzleti ötleteket a csúcsra járatják kivitelezésben is.

Ahhoz viszont, hogy piacvezetőkké váljunk, szükség van a pozícionálásra és a megkülönböztetésre – tehát arra, hogy valami más oldalát fogjuk meg a piacnak, vagy más megvilágításba helyezzük a jelenleg is működő módszereket, vagy magát az ötletet.

Tehát tudnunk kell, hogy a pozícionálásunkra valóban van-e kereslet, vagy csak mi gondoljuk erős fájdalom pontnak, de a vásárlók nem.

Ez a két dolog –a kínálat versenyképessége és a kereslet erőssége– fogja meghatározni, hogy milyen vállalkozást érdemes indítani.

A listában bemutatunk egy olyan ötletet is, amely gyerekjátékká teszi a piaci validálást.

Önmagában már csak ezért megéri elolvasni a cikket!

1. Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO az egyik, ha nem a legjobb online marketing csatorna.

Eleinte rengeteg munkát kell belefektetni és hatalmas szaktudást igényel.

Később azonban mindenért kárpótol, hiszen hónapokig, vagy akár évekig képes hozni a látogatókat és vásárlókat az oldalra — teljesen passzívan!

Egy ilyen remek ügyfélszerző gépezetre pedig nagyszerű online vállalkozást lehet építeni.

Lehetsz szabadúszó is, de a segítségével akár saját vállalkozást is kezdhetsz, például felépíthetsz egy saját ügynökséget, vagy SEO tanácsadóvá válhatsz. Ha pedig már elég nagy tapasztalatod van benne, akkor oktathatod is a jövő generációját.

De ha más vállalkozás ötlettel indulsz el, a keresőoptimalizálásra jó eséllyel akkor is szükséged lesz.

2. Egyedi, kézzel készített termékek

Az egyedi, manufaktúrákban és céhekben gyártott termékek jelentették régen az egyik legnagyobb kitörési lehetőséget.

Az ipari forradalom azonban mindent megváltoztatott, és megkezdődött a tömegtermelés, ami a mennyiségek növekedését, de a minőség romlását eredményezte.

Ez pedig oda vezetett, hogy újra felértékelődtek az egyedi, jó minőségű, testreszabott termékek.

Szinte garantált, hogy ha jó kézügyességed van, vagy kevés, de annál minőségibb terméket gyártasz, akkor lesz rá kereslet.

Érdemes a marketingbe is beleásnod magad, mert így nem csak a termék lesz kiváló, de el is fogod tudni adni.

Ebben segít az előző, illetve a következő vállalkozási ötlet is.

3. Pay-per-Click (PPC) hirdetések

Az internet alapjaiban változtatta meg az életünket és szinte az összes iparágat, köztük a reklámipart is.

Régen, az internet előtti időkben a megjelenés alapú hirdetések voltak a fizetett promóciók üdvöskéi.

A nagy problémát az jelentette, hogy:

“A hirdetésekre szánt összeg fele kidobott pénz, a baj csak az, hogy nem tudni melyik fele” – John Wanamaker

Pontosan ezt az égető problémát oldotta meg az internet, és a vele együtt létrejövő számtalan lehetőség a hirdetések lézerpontos célzására, illetve az eredmények mérésére.

Ráadásul a hirdetésekre szánt összeget már nem a megjelenések, hanem a kattintások után kell fizetnünk, ami garantálja, hogy látogatók érkeznek a weboldalunkra.

A bevezetésben említett ötlet validációhoz is talán a PPC az egyik legjobb módszer, ugyanis nagyon alacsony összegért meg tudjuk hirdetni a termékeinket vagy szolgáltatásainkat, és ebből szinte azonnal, vagy legfeljebb néhány napon belül pontos képet kaphatunk, hogy vajon érdemes-e tovább foglalkozni az adott üzleti lehetőségekkel – vagy más lehetőségek után kell néznünk.

Ez pedig azért zseniális, mert ahelyett, hogy fél évet ölnénk egy online vállalkozási ötlet megvalósításába, 2-3 nap alatt rájöhetünk, hogy nincs is rá kereslet.

Érdemes tehát a hirdetéseket mindenkinek kitanulnia.
Milyen szerencse, hogy ismerünk egy tökéletes helyet, ahol ezt meg tudod tenni 🙂

milyen vállalkozást indítsak?

4. Streamelés / Blogolás / Vlogolás

A tartalomgyártás régen is nagyon jól futott, de csak kevesek kiváltsága volt.

A legnagyobb tartalom platformok az újságok, tévék és rádióadások voltak.

Aztán jött az internet.

Ma már szinte minden tartalommal pénzt lehet keresni, ami az embereket nagy számban:

  • Oktatja, vagy
  • Szórakoztatja

Csak meg kell találni a megfelelő tartalom formátumot, és otthon, a négy fal között, szinte zéró anyagi erőforrásból elindítható a saját rádióműsor (podcast), magazin (blog), vagy sport- és e-sport közvetítés (stream).

5. Niche webshop

A webshopok hihetetlen ígérettel csalogatják a vállalkozni vágyó embereket az online kereskedelem felé:

Viszonylag gyorsan, nagyobb befektetés nélkül, akár teljesen kiszervezve és automatizálva építhetünk fel egy kereskedelmi áruházat.

A webáruházak terjedéséhez hozzájárult a kényelem mellett az is, hogy most már közvetlen kapcsolatunk van a kínai gyártókkal, akiktől így minimális összegekért szerezhetőek be a különböző termékek.

A legjobb pedig az egészben az, hogy ma már nem kell kereskedőnek lenni ahhoz, hogy belépjünk a kereskedelembe. És mint ismert, a kereskedelem mindig is a leginkább jövedelmező vállalkozási lehetőségek közé tartozott.

A belépési küszöb pedig rendkívül alacsony.

Nincs is másra szükséged, mint egy laptopra, egy beszállítói adatbázisra, és nem utolsósorban egy listára a legjobb webshop ötletekkel.

Érdemes azonban egy réspiacot (niche) megcélozni, mert az alacsony belépési küszöb miatt egyre nagyobb a verseny – egyre nehezebb kitűnni.

6. Online tanácsadás

Milyen vállalkozást indítsak, ha teljesen másban rejlik a szaktudásom, mint az itt felsorolt online vállalkozási ötletek?

Add el a szaktudásodat, anélkül, hogy folyamatosan utaznod és találkoznod kéne másokkal személyesen.

Az online oktatás vagy tanácsadás profitja hihetetlenül nagy egy termékhez képest, hiszen nincs bekerülési költsége, mert te magad állítod elő a sok éves tapasztalatodból.

A nehézsége viszont, hogy hatalmas hitelesség szükséges ahhoz, hogy a tanácsaidat kikérjék, és ami még fontosabb: meg is fogadják.

A legnagyobb hitelességet azzal lehet építeni, ha te magad is végigjárod azt az utat, amit oktatsz.

Rengeteg olyan tanár és tanácsadó van, aki csak tanítja – de soha életében nem próbálta még ki a gyakorlatban a módszereket.

Éppen ezért aki már bebizonyította, hogy amit tanít az a gyakorlatban is megállja a helyét, annak a hitelessége mindig szintekkel magasabb lesz, mint az elméleti szakembereké.

7. Laptop és telefon kiegészítők

Végül egy olyan konkrét termékkategóriát is megemlítünk, ami a home office-nak, a mobil eszközöknek, és a digital nomad életmód hatalmas népszerűségének hála bekerült a sikeres vállalkozási ötletek válogatásába.

Ez pedig nem más, mint a különböző elektronikai kiegészítők értékesítése.

A fentebb ismertetett tömeggyártásnak köszönhetően minden egyes eszköz ugyanúgy néz ki.

Az emberek viszont szeretnek kitűnni és különlegesek lenni, amely igényt a jelenlegi telefonok és laptopok nem elégítenek ki.

Érdemes tehát olyan kiegészítőkre, tokokra, matricákra rámenni, amelyek egyedivé, különlegessé teszik a 21. század talán legtöbbet használt elektronikai berendezéseit.

Egy másik szegmens lehet a kényelmi eszközök piaca, amelyek az elektronikai berendezések használatát hivatottak könnyebbé, komfortosabbá tenni.

Ilyen ergonomikus termék lehet például az állítható asztal, a csuklótámasz, az irodai szék vagy a laptop tartó.

Összegzés

Míg régen az üzleti élet csak a kevesek kiváltsága volt, addig ma már szinte bárki elindíthatja a saját vállalkozását. Szinte semmi nem kell hozzá, csak egy laptop, némi üzleti tudás, és egy bíztató online vállalkozás ötlet.

De mi számít bíztatónak?

Érdemes először tesztelni az ötletet, például PPC hirdetésekkel, hogy van-e rá kereslet, vagy csak elméletben hangzik jól.

Ha bebizonyosodik, hogy az emberek valóban megvásárolnák a terméket, akkor találtunk valamit, amire már lehet építeni!

De vigyázat, hiszen a célközönség megtalálása és az ötlet validálása csupán a 0. lépés — innen kezdődik az igazi játék!


Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.