Barion Pixel
Blog Biztonsági ellenőrzés checklist (Facebook, Google és LinkedIn hirdetési fiókokhoz)
biztonsági ellenőrzős checklist hirdetési fiókokhoz

Biztonsági ellenőrzés checklist (Facebook, Google és LinkedIn hirdetési fiókokhoz)

Sajnos mindig találkozunk olyan hírekkel, amik más hirdetők fiókjainak feltöréséről szólnak. Ami az üzleti titkok kiszivárgása mellett súlyos hatással lehet a hirdetési fiók eredményeire és a jövőbeni használatára is. Gyakori eset, hogy a feltörést követően hamis hirdetéseket állítanak be, ezzel sok tíz vagy akár százezres költést generálva az eredeti hirdetőnek. Ugyan ezeket az összegeket sok esetben visszatérítik, de célszerű ennek a lehetőségét inkább elkerülni.

Fiók tiltás

Fiók tiltás esetén nincs dobozos best practice sajnos, amit ha követsz, akkor biztos célt érsz. Érdemes elolvasni a Facebook hivatalos súgóját itt. Tapasztalatunk szerint tiltás esetén:

  • azonnal írni kell a supportnak akár több csatornán is (chat, email stb), hogy biztos célba érjen az üzenet
  • kedvesen, nem tolakodó módon, de ne hagyjuk magunkat lerázni (előfordul ugyanis)
  • ha egy ticket-re 24 órán belül nem reagálnak érdemben, akkor küldjük be újra nyugodtan.

Facebook esetén a vállalkozás igazoló ellenőrzése kulcsfontosságú, mert másképp kezelik azokat a Business Managereket, ahol ez megvan.

Ahol nincs meg a hitelesítés ott akár hónapokig is tarthat a tiltás feloldási folyamat. A fiókot jellemzően 1-2 nap alatt is vissza lehet szerezni, de az átlag inkább néhány hét. Rossz esetben akár 2-3 hónap is lehet.

Ennek megelőzése érdekében összeállítottunk neked egy listát a legfontosabb teendőkről, hogy biztonságban tudhasd a hirdetési fiókodat és a költéseket is.

Facebook

Kétfaktoros hitelesítés kötelezővé tétele mindenkinek, aki hozzáfér a hirdetési fiókhoz.

  1. Látogass el a Biztonsági Centerbe (Security Center)
    https://business.facebook.com/settings/security 
  2. Állítsd be, hogy mindenkinek kötelező legyen a hitelesítés használata, nem elég csak az Adminoknak!
két faktoros hitelesítés

Vállalkozás hitelesítés

Ha még nem tetted meg indítsd el a Vállalkozásod hitelesítését (Business Verification).

Egy esetleges feltörés esetén sokkal gyorsabban és nagyobb valószínűséggel kaphatjuk vissza a hirdetési fiók felett a kontrollt, ha ez a hitelesítés már kész. A hitelesítési folyamat akár több hetet is igénybe vehet, így nem érdemes sokáig tologatni.

nem hitelesített facebook hirdetési fiók
Nincs hitelesítve.
hitelesített facebook hirdetési fiók
Hitelesítve.

Hirdetési fiók hozzáférésének ellenőrzése

A Business Settings > Users > People menüpont alatt ellenőrizd kinek van hozzáférése a fiókhoz. A régi kollégákat és ismeretlen személyek hozzáférési jogait vond meg. Emellett ajánlott, ha legalább 2-3 munkatárs rendelkezik admin joggal. Így esetleges fiók feltörés esetén, mindig lesz akinél megmarad a kontroll.

hirdetési fiók hozzáférés

Google

Kétfaktoros hitelesítés kötelezővé tétele mindenkinek, aki hozzáfér a hirdetési fiókhoz.

1. A Google Ads felületén kattints az oldal jobb felső részen található csavarkulcs ikonra (Eszközök és Beállítások / Tools&Settings) és a „Beállítás” területen kattints a Hozzáférés és biztonság (Access and Security) lehetőségre.

google két faktoros hitelesítés

2. Az oldal tetején kattints a Biztonság lehetőségre.

google biztonság

3. A Hitelesítési módot állítsd át Kétlépcsős azonosításra és adj meg egy határidőt ehhez. Itt ajánljuk a mielőbbi beállítást!

kétlépcsős azonosítás

Hirdetési fiók hozzáférésének ellenőrzése

A Felhasználók menüpont alatt ellenőrizd kinek van hozzáférése a fiókhoz. A régi kollégákat és ismeretlen személyek hozzáférési jogait vond meg. 

hirdetési fiók hozzáférés

Gyanús bővítmények

Gyanús bővítmények törlése a böngészőből

A fentiek mellett érdemes ellenőrizni a bővítményeket is minden olyan böngészőben, ahol bejelentkeztünk bármelyik hirdetési fiókunkba. Előfordulhat ugyanis, hogy a nem megbízható bővítményeken keresztül meg tudják szerezni a belépési adatainkat. Erről a témáról itt tudsz többet olvasni.

https://www.forbes.com/sites/augustinefou/2020/12/17/hackers-dont-even-have-to-hack-users-who-voluntarily-download-apps-and-browser-extensions/

LinkedIn

Kétfaktoros hitelesítés kötelezővé tétele mindenkinek, aki hozzáfér a hirdetési fiókhoz.

A kétlépcsős azonosítás engedélyezése ugyanolyan fontos, mint egy erős jelszó beállítása. Ez a legerősebb biztonsági faktort jelenti a LinkedIn-fiók biztonságának megőrzésében.

Így tudod beállítani:

  1. Lépj be a saját profilodba, majd kattints Én (Me) > Beállítások és adatvédelem (Settings&Privacy).
  2. Válaszd a Bejelentkezés és biztonság lehetőséget (Sign in & security).
linkedin account access
  1. Itt megtalálod a Kétlépcsős ellenőrzést (Two-step verification) és kattints a Bekapcsol (On) gombra.
kétlépcsős hitelesítés linkedin

Ha engedélyezed ezt a funkciót, minden alkalommal, amikor megpróbálsz hozzáférni a saját fiókodon keresztül a céges fiókodhoz, SMS-ben biztonsági kódot kapsz a telefonodra. 

Hirdetési fiók hozzáférésének ellenőrzése

A LinkedIn Campaign Managerben a cég hirdetési fiókjára kattintva a Manage Access alatt tudod ellenőrizni, hogy kinek van hozzáférése a fiókhoz. A régi kollégákat és ismeretlen személyek hozzáférési jogait vond meg.

hirdetési fiók ellenőrzés

Ha követed a fent összegyűjtött lépéseket, akkor elkerülhető, hogy a fiókodat könnyen feltörjék és jogosulatlan költéseket generáljanak a te vagy az ügyfeled kárára.



Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.