
Biztonsági ellenőrzés checklist (Facebook, Google és LinkedIn hirdetési fiókokhoz)
Ebben a cikkben
Sajnos mindig találkozunk olyan hírekkel, amik más hirdetők fiókjainak feltöréséről szólnak. Ami az üzleti titkok kiszivárgása mellett súlyos hatással lehet a hirdetési fiók eredményeire és a jövőbeni használatára is. Gyakori eset, hogy a feltörést követően hamis hirdetéseket állítanak be, ezzel sok tíz vagy akár százezres költést generálva az eredeti hirdetőnek. Ugyan ezeket az összegeket sok esetben visszatérítik, de célszerű ennek a lehetőségét inkább elkerülni.
Fiók tiltás
Fiók tiltás esetén nincs dobozos best practice sajnos, amit ha követsz, akkor biztos célt érsz. Érdemes elolvasni a Facebook hivatalos súgóját itt. Tapasztalatunk szerint tiltás esetén:
- azonnal írni kell a supportnak akár több csatornán is (chat, email stb), hogy biztos célba érjen az üzenet
- kedvesen, nem tolakodó módon, de ne hagyjuk magunkat lerázni (előfordul ugyanis)
- ha egy ticket-re 24 órán belül nem reagálnak érdemben, akkor küldjük be újra nyugodtan.
Facebook esetén a vállalkozás igazoló ellenőrzése kulcsfontosságú, mert másképp kezelik azokat a Business Managereket, ahol ez megvan.
Ahol nincs meg a hitelesítés ott akár hónapokig is tarthat a tiltás feloldási folyamat. A fiókot jellemzően 1-2 nap alatt is vissza lehet szerezni, de az átlag inkább néhány hét. Rossz esetben akár 2-3 hónap is lehet.
Ennek megelőzése érdekében összeállítottunk neked egy listát a legfontosabb teendőkről, hogy biztonságban tudhasd a hirdetési fiókodat és a költéseket is.
Kétfaktoros hitelesítés kötelezővé tétele mindenkinek, aki hozzáfér a hirdetési fiókhoz.
- Látogass el a Biztonsági Centerbe (Security Center)
https://business.facebook.com/settings/security - Állítsd be, hogy mindenkinek kötelező legyen a hitelesítés használata, nem elég csak az Adminoknak!

Vállalkozás hitelesítés
Ha még nem tetted meg indítsd el a Vállalkozásod hitelesítését (Business Verification).
Egy esetleges feltörés esetén sokkal gyorsabban és nagyobb valószínűséggel kaphatjuk vissza a hirdetési fiók felett a kontrollt, ha ez a hitelesítés már kész. A hitelesítési folyamat akár több hetet is igénybe vehet, így nem érdemes sokáig tologatni.


Hirdetési fiók hozzáférésének ellenőrzése
A Business Settings > Users > People menüpont alatt ellenőrizd kinek van hozzáférése a fiókhoz. A régi kollégákat és ismeretlen személyek hozzáférési jogait vond meg. Emellett ajánlott, ha legalább 2-3 munkatárs rendelkezik admin joggal. Így esetleges fiók feltörés esetén, mindig lesz akinél megmarad a kontroll.

Kétfaktoros hitelesítés kötelezővé tétele mindenkinek, aki hozzáfér a hirdetési fiókhoz.
1. A Google Ads felületén kattints az oldal jobb felső részen található csavarkulcs ikonra (Eszközök és Beállítások / Tools&Settings) és a „Beállítás” területen kattints a Hozzáférés és biztonság (Access and Security) lehetőségre.

2. Az oldal tetején kattints a Biztonság lehetőségre.

3. A Hitelesítési módot állítsd át Kétlépcsős azonosításra és adj meg egy határidőt ehhez. Itt ajánljuk a mielőbbi beállítást!

Hirdetési fiók hozzáférésének ellenőrzése
A Felhasználók menüpont alatt ellenőrizd kinek van hozzáférése a fiókhoz. A régi kollégákat és ismeretlen személyek hozzáférési jogait vond meg.

Gyanús bővítmények
Gyanús bővítmények törlése a böngészőből
A fentiek mellett érdemes ellenőrizni a bővítményeket is minden olyan böngészőben, ahol bejelentkeztünk bármelyik hirdetési fiókunkba. Előfordulhat ugyanis, hogy a nem megbízható bővítményeken keresztül meg tudják szerezni a belépési adatainkat. Erről a témáról itt tudsz többet olvasni.
Kétfaktoros hitelesítés kötelezővé tétele mindenkinek, aki hozzáfér a hirdetési fiókhoz.
A kétlépcsős azonosítás engedélyezése ugyanolyan fontos, mint egy erős jelszó beállítása. Ez a legerősebb biztonsági faktort jelenti a LinkedIn-fiók biztonságának megőrzésében.
Így tudod beállítani:
- Lépj be a saját profilodba, majd kattints Én (Me) > Beállítások és adatvédelem (Settings&Privacy).
- Válaszd a Bejelentkezés és biztonság lehetőséget (Sign in & security).

- Itt megtalálod a Kétlépcsős ellenőrzést (Two-step verification) és kattints a Bekapcsol (On) gombra.

Ha engedélyezed ezt a funkciót, minden alkalommal, amikor megpróbálsz hozzáférni a saját fiókodon keresztül a céges fiókodhoz, SMS-ben biztonsági kódot kapsz a telefonodra.
Hirdetési fiók hozzáférésének ellenőrzése
A LinkedIn Campaign Managerben a cég hirdetési fiókjára kattintva a Manage Access alatt tudod ellenőrizni, hogy kinek van hozzáférése a fiókhoz. A régi kollégákat és ismeretlen személyek hozzáférési jogait vond meg.

Ha követed a fent összegyűjtött lépéseket, akkor elkerülhető, hogy a fiókodat könnyen feltörjék és jogosulatlan költéseket generáljanak a te vagy az ügyfeled kárára.
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.