Barion Pixel
Blog Weboldal látogatottság ellenőrzése: eszközök és módszerek
weboldal látogatottság ellenőrzés
Írta:

Weboldal látogatottság ellenőrzése: eszközök és módszerek

Weboldal nézettségi statisztikák

Első lépésként azt kell tisztázni, hogy milyen weboldalnak akarok megnézni az adatait. Itt ugyanis két lehetőség van:

  • saját weboldal látogatottságának ellenőrzése
  • más honlapok látogatószámának becslése

A két irány alapvetően meghatározza, hogy milyen eszközöket tudsz és érdemes használni.

Tényleges és pontos adatokat csak a saját oldalad esetében fogsz kapni. Más weboldalak esetében csak becsléseket fogsz találni.

Emellett azt is tisztázni kell, hogy:

  • magyar vagy külföldi oldalakat szeretnél megnézni
  • kis, közepes vagy nagy forgalmú oldalról van szó
  • a teljes forgalmat szeretnéd vizsgálni, vagy csak az organikus, Google-ből érkező látogatókat

Saját látogatók mérése

Ha a saját látogatóidat szeretnéd mérni, akkor az alábbi eszközök lesznek a legjobbak számodra:

  • Google Analytics, ami az összes forgalmi forrást mérni tudja (direct, referral, social, organic, email, paid stb.)
  • Google Search Console, ami az organikus forgalomra specializált eszköz

A Google Analytics előnyei

  • ha jól állítod be, akkor kifinomult és pontos elemzést tud adni a látogatókról
  • ráadásul mindezt akár teljesen ingyen
  • meg tudod nézni, hogy ki, mikor, honnan jött az oldaladra és ott mit csinált
  • jól integrálható más termékekkel, analitikai és elemző eszközökkel (pl Google Data Studio)
  • a használatával meg tudod állapítani, hogy melyik tartalmad teljesít jól, hogyan építsd fel a marketingstratégiát
  • ezért a jó analitika az üzleti és marketing döntések alapjául szolgál

Viszont ehhez csak a saját oldalad esetében férsz hozzá. Néha viszont előfordul, hogy mások adataira is kíváncsi vagy.

Más oldalak látogatóinak becslése

Léteznek olyan külsős eszközök, amelyek alkalmasak arra, hogy megbecsüld velük más weboldalak látogatottsági adatait.

A magyar piacon az egyik legjobb, bár nagyobb oldalak esetében működő eszköz a DKT, ahol valós időben látható több oldal látogatottsága is.

weboldal látogatottsági adatok

Ezek alapján is készült el az egyik legfrissebb összehasonlítás a legolvasottabb magyar hírportálokról és weboldalakról.

Ezen kívül érdemes még az alábbi eszközöket is használni:

Érdemes megnézni ezeket az eszközöket, hogy a saját oldaladdal kapcsolatban milyen adatokat mutat és akkor össze tudod hasonlítani a saját mérést az eszköz becslésével.

SimilarWeb használata

A SimilarWeb-et ezen az URL-en tudod elérni: https://www.similarweb.com/

Meg kell adnod egy URL-t, amit vizsgálni szeretnél és utána a rendszer automatikusan megad több statisztikát és mutatót is. Ezek között megtalálható:

  • látogatók becsült száma
  • oldalon töltött átlagos idő
  • bounce rate
  • forgalom országonkénti megoszlása
  • forgalmi források megoszlása
  • fő kulcsszavak, keresési kifejezések

Itt például a The Pitch adatait lehet megnézni.

https://www.similarweb.com/website/thepitch.hu

Azt érdemes tudni, hogy van egy alsó korlát a honlapok látogatottsága esetében, ami alatt nem mutat majd adatokat. Vagyis ha egy nagyon kis oldalt találsz, akkor üresek lesznek az adatok. Ha pedig valahol üres adatot találsz, akkor gyaníthatóan nagyon alacsony az adott oldal forgalma.

SEMrush használata

A SEMrush egyik előnye, hogy bár fizetős eszköz, mégis van 7 napos ingyenes próbaverziójuk, amit itt tudsz elérni.

Ha belépsz a rendszerbe a regisztrációt követően, akkor az alábbi felületen tudod megnézni a forgalmi becslést. Fent meg kell adni egy domaint, amit ellenőrizni akarsz:

Itt például egy telefonokkal és kiegészítőkkel foglalkozó áruház, az etuo organikus és fizetett Google forgalmának adatait nézzük meg. Ha lentebb görgetsz, akkor számos adatot látsz:

  • Authority Score: hitelességi mutató 0-100 között
  • Organic Search Traffic: becsült havi organikus forgalom
  • Paid Search Traffic: becsült havi fizetett forgalom Google hirdetésből

A SEMrush nagy előnye, hogy nemcsak a forgalom mértékét mutatja meg, hanem a konkrét kulcsszavakat (Keyword) is. És hogy azokra milyen pozícióban szerepel épp a cég (Position).

Az SEMrush fizetős verziójában még több információt is megtalálsz, de érdemes először a 7 napos ingyeneset kipróbálni.

Alexa használata

Az Alexa nagy átalakuláson ment keresztül az elmúlt években. Az Alexa Rank évekig egy fontos mutató lett, majd elhaladt mellette az idő. Az elmúlt 3-4 évben viszont újra előtört és számos hasznos mérési és becslési funkciót kapott.

Az adatokat itt is csak próbaverzióval érhetőek el, utána pedig 79 dollárt kell fizetni havonta.

Az Alexa weboldalát itt éritek el: https://www.alexa.com/

Weboldal látogatottság számlálók

Gyakran felmerül a kérdés, hogy rakjunk-e ki konkrét látogatottsági számlálót az oldalra. Én ezt nem szoktam javasolni.

Ha alacsony a szám, akkor az jelzés az olvasóknak, hogy ezt a tartalmat kevesen nézik.

Ha pedig magas a szám, akkor automatikusan ötletet adunk a versenytársaknak, hogy milyen témáról érdemes nekik is írni. Amivel a mi potenciális forgalmunkat tudják csökkenteni.

Ha mégis szeretnél egy alap szintű megoldást hozzáadni az oldaladhoz, akkor itt van a sokak által jól ismert és használt megoldás a Web Counter.


Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.