Barion Pixel
Blog Google Ads versenytárs hirdetések elemzése
versenytárs hirdetések elemzése ads felületén
Írta:

Google Ads versenytárs hirdetések elemzése

A Google felületén megjelent egy új funkció, ami a Meta (korábban Facebook) felületén már évek óta elérhető, ez pedig nem más mint a Hirdetéstár. Van ugyan néhány különbség a két megoldás között, de a lényeg ugyanaz: meg lehet nézni, hogy más szerpelők milyen hirdetéseket futtatnak.

Google „hirdetéstár” (Ad Centre)

A Google hirdetéstárat a Google keresési felületén keresztül érhetjük el. Ha valaki futtat hirdetésekre, akkor a Hirdetés URL melletti háromszögre (vagy mobilon a 3 pontra) kell kattintani.

exact match hirdetése

Itt a My Ad Centre felületén a See more ads gombra kell kattintani (vagy magyarul a További hirdetések megtekintése gombra).

my ad centre

És így megjelennek a hirdetések. Melyek pontosan?

  • csak azok, amiket megjelenített a rendszer az elmúlt 30 napban

Fontos, hogy a két feltételnek egyszerre kell teljesülnie.

Ezt követően megjelennek a hirdetések és különböző egyszerű szűrések is.

Fontos: hiába hirdet valaki egy-egy kifejezésre, a Google nem minden esetben fogja megmutatni az összes futó hirdetést. Vagyis előfordulhat, hogy te látsz egy adott kifejezésre hirdetést, de a My Ad Centreben nem fog egyetlen hirdetést se mutatni a rendszer. Ezt egyelőre csak nagyon kis hirdetésszám és kis hirdetők esetében tapasztaltuk. Illetve, ha a fiók „nem volt hitelesítve”.

Szűrési feltételek

A felületen 3 szűrési feltételt találhatunk.

  • időtáv
  • országok
  • tartalom típusok

Időtáv

Időtávban maximum 30 napra lehet visszamenni egyelőre, távolabb nem.

Országok

Ha valaki több országban is futtat hirdetéseket, akkor itt lehet országot választani. Az ingatlan.com esetében például találtam Magyarországon és Romániában is hirdetéseket.

Tartalom típusok

Tartalmakat tekintve pedig lehet szűrni Image, Text és Video típusú hirdetésekre.

Hirdetések

Az Exact Match fiókja esetében most 20 hirdetést mutat a rendszer.

Találhatunk olyat is, ahol a <dynamically generated based on landing page content> jelenik meg, ez a DSA (Dynamic Search Ads) kampányra utal, ahol az oldal tartalmából generálja a címsort a rendszer.

dynamically generated hirdetés

A szöveges hirdetések mellett egyéb display hirdetések is megjelennek Performance Max kampány keretében. Ezt látni a lenti screenshoton is.

szöveges hirdetés

Az adott hirdetésekre kattintva még több info jelenik meg a rendszerben:

  • mikor jelent meg legutoljára az adott hirdetés
  • vannak-e egyéb változatai

Mire jó ez a funkció?

Mire lehet hasznos?

  • Versenytárs elemzére illetve egy adott iparág mélyebb feltérképezéséhez
  • Kreatívok szintjén inspiráció gyűjtéshez, hogy egy adott témában milyen típusú képes vagy videós megoldások pörögnek
  • Nemzetközi trendek vizsgálatához
  • Ha olyan hirdetést látunk, amit szeretnénk jelenteni a Google felé (pl. jogtalan védjegy használat miatt, akkor ezt itt meg lehet tenni)
  • Külső és belső riportokba, ahol azt vizsgáljuk, hogy egy konkurens / piaci szereplő milyen hirdetésekkel dolgozik
  • Annak a vizsgálatára, hogy melyik konkurens cég használ PMax, Discovery és Videó hirdetéseket

Mit nem mutat meg?

A rendszer persze nem fogja megmondani, hogy mennyi pénzt költött el egy fiók adott időszakon belül, vagy épp az összes kulcsszót sem fogja mutatni, amire más hirdet.

Ipari kémkedésre tehát nem alkalmas, de saját hirdetések vagy konkurens hirdetések megtekintésére igen.

A Meta Ads libraryvel ellentétben itt csak akkor látunk hirdetéseket, ha az meg is jelent a felhasználóknál.

Persze léteznek olyan megoldások, amikor egész pontosan vissza lehet fejteni egy-egy versenytárs konkrét hirdetéseit és kulcsszavait, de ehhez saját scraping környezetet és adatbázist kell használni, ahogy ebben a cikkben is olvasható: https://ppcpro.hu/blog/google-ads-scraping-mire-hirdetnek-a-versenytarsak

Ez a hivatalos Google funkció egy sokkal gyorsabb megoldást ad, ugyanakkor limitáltabb adatokat is szolgáltat.

Videós bemutató

Ebben videóban bemutatom, hogy hogyan tudod a Google új eszközével megvizsgálni, hogy a versenytársaid vagy egy adott piac hirdetői milyen hirdetéseket futtattak az elmúlt 30 napban a Google keresőjében és más Google felületeken.


Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.