Barion Pixel
Blog Performance Max: a Google Ads legújabb automata kampánymegoldása
Perfomance max hirdetés

Performance Max: a Google Ads legújabb automata kampánymegoldása

Mi az Performance Max?

A Performance Max kampány érkezéséről már régebben hallottunk és nagyon kíváncsian vártuk, hogy a hosszú béta státusz után szélesebb körben is elérhetővé váljon.

Tudni kell, hogy a Performance Max kampánytípus legfőbb újdonsága az, hogy a Google hirdetési rendszerének összes felületén megjelenítheti a hirdetéseit. Így gyakorlatilag egy kampány létrehozásával kihasználhatjuk a Google Ads teljes hirdetési inventory-ját.

A Performance Max hirdetés magában foglalja

  • a keresőt (Search)
  • a display felületeket
  • a Discover app-ot,
  • a Gmail-t és
  • a YouTube-ot is.
performance max megjelenések

PMax kampányok célja

A Performance Max kampányok célja egyértelműen a konverziók számának vagy a konverziós értéknek a maximalizálása. Ezért a hirdetések megjelenéseit és a hirdetési rendszer felületeinek kiválasztását úgy optimalizálja a rendszer, hogy a beállításoknak megfelelően a lehető legtöbb konverziós eredményt érje el. Egy konverzió lehet vásárlás egy webshopban, ajánlatkérés szállásfoglalásra, regisztráció egy szoftver felületére vagy épp jegyvásárlás egy eseményre.

Gyakorlatilag ez az első olyan kampánytípus, aminél teljesen a Google kezébe adjuk a gyeplőt, hogy a lehető legjobb eredményeket hozza ki az Ads hirdetési rendszeréből.

Ezért számunkra is nagy kérdés volt, hogy vajon tud-e jobb eredményeket hozni, mint az általunk manuálisan elkészített kampányok.

Tesztek és eredmények

Az első kampányainkat már 2021. októberében setupolni tudtuk. Fontosnak tartottuk, hogy először olyan fiókokban próbáljuk ki a Performance Max teljesítményét, amelyek jelentős konverziós adatmennyiséggel (havi több száz vagy akár ezres nagyságrendben) rendelkeznek.

Az első kiválasztott fiókban konverziót és hozzá tartozó konverziós értéket is mérünk, viszont a vállalkozás tevékenységéből adódóan – egy speciális magánegészségügyi szolgáltatóról van szó – nincs a fiókban Shopping termékfeed. A Performacne Max kampánytípus kipróbálása előtt, a fiók csupán keresési kampányokat tartalmazott. Ebben a fiókban a beállított teljesítmény maximalizáló kampányok teljesítménye már pár nap után megmutatkozott.

Gyakorlatilag a létrehozott kampány a fiók átlagos konverziónkénti költség feléért tudta a konverziókat elérni.

fiók konverzió pmax esetén

A tesztelést ezután webáruházakkal is kipróbáltuk. Itt viszont némi csalódást okozott az új kampánytípus. A beállítások során a kampányhoz csatoltuk a Google Merchant Centerben elérhető feedet is. Összességében a kampány jó eredményeket ért el, de a fiókban futó Smart Shopping kampány megjelenéseit korlátozta. A fiók egészét tekintve ebben az esetben nem tudott kiemelkedő konverziós eredményekkel hozzájárulni a fiók teljesítményéhez.

Ugyanezt a kísérletet elvégeztük több webáruház fiókjában is és az eredmény hasonlóan alakult, mint a korábban említett esetben.

Hosszútávon ez nem biztos, hogy gondot jelent, mert a Google ígérete szerint a Smart Shopping kampányok hamarosan beolvadnak a Performance Max kampánytípusba, így a Smart Shoppingról való átállás valószínűleg elkerülhetetlenné válik 2022-ben.

Jelenleg több fiókban is futtatunk Performance Max kampányokat, de webáruházak esetében megfontolandónak tartjuk a bekapcsolását.

Ha Te is szeretnéd kipróbálni a Performance Max kampányokat, akkor pár egyszerű beállítás után a kampányt elindíthatod, amennyiben az általad használt hirdetési fiókban már elérhető ez a kampánytípus. A Google teljesen random módon teszi elérhetővé, így könnyen előfordulhat, hogy egy újabb, alacsonyabb költésű fiókban már megjelent, míg egy régebbi fiókban még nem elérhető. De a Google ígérete alapján hamarosan minden fiókban megjelenik.

Kampány létrehozása

A kampány létrehozásához válaszd az „Értékesítés”, „Potenciális ügyfelek”, „Webhelyforgalom”, „Helyi bolti látogatások és promóciók”, illetve a célútmutató nélküli kampány beállítást. Itt megtalálod majd a Maximális teljesítmény (Performance Max) kampánytípust.

kampánytípus választás

Ezt követően lehetőséged nyílik kiválasztani azon konverziós műveleteket, amelyekre szeretnéd, hogy az ajánlattételi stratégia optimalizáljon:

cél optimalizálás

Ugyanezen lépésben lehetőség nyílik a kampányt a Google Merchant Centerrel összekapcsolni, és a megfelelő termék feedet importálni a kampányba.

A kampány nevének megadása után beállíthatod a napi költségkeretet és az ajánlattételi stratégiát is kiválaszthatod.

költségkeret

A területi és nyelvi célzások beállítása alatt a További beállítások résznél találsz egy Végső URL kibontása menüpontot.

helyek és nyelvi célzás

Ennek ki vagy bekapcsolásával tudod szabályozni, hogy a kampány a hirdetésekre kattintó felhasználókat a weboldalad bármely aloldalára, vagy egy általad meghatározott oldalra juttassa el.

Ezután eljutsz a hirdetések, pontosabban elemcsoportok elkészítéséhez. Ahhoz, hogy a hirdetések meg tudjanak jelenni a hirdetési rendszer minden felületén, arra van szükség, hogy szöveges, képes és videó kreatívot is feltölts. Ha kevesebb kreatívot állítasz be, azzal nagyban korlátozhatod a kampány jövőbeli teljesítményét.

A szöveges címsorok és leírások megadásakor fontos fejben tartani, hogy ezek nemcsak egy konkrét, hanem a Google bármelyik hirdetési felüléten meg tudnak majd jelenni.

performance max best practice

Ennél a lépésnél lehetőséged nyílik közönségjelek megadására is. Ez gyakorlatilag egyfajta kiindulópont a rendszer számára, ami segítségével majd elkezdi felderíteni a potenciális ügyfeleket, vásárlókat.

Saját tapasztalataink alapján erősen javasoljuk a közönségjelek használatát, mert kezdetben nagyban megkönnyítik az algoritmus munkáját.

Ezek lehetnek a Google hirdetési rendszerében elérhető szegmensek és érdeklődési kategóriák (pl. online vásárlók, sportszerek iránt érdeklődők, szülők), vagy akár általunk létrehozott remarketing listák olyan felhasználókból, akik korábban már meglátogatták a weboldalunkat illetve demográfiai adatokkal is irányt adhatunk a Google-nek. 

A közönségjelek megadása nem jelenti azt, hogy csak azoknak jelenik meg a hirdetés, akik megfelelnek a kritériumoknak, sokkal inkább egy plusz információ a rendszer számára, amiből tanulhat az algoritmus.

közönségjel

A megfelelő bővítmények megadása után a kampány közzététele előtt lehetőséged nyílik még egyszer ellenőrizni a beállításokat. Ha mindent rendben találsz, a Kampány közzététele gomb lenyomása után el is készítetted a Performance Max kampányt.

Tapasztalatok

Az első tesztjeink alapján a Performance Max kampányok havi 100-150 konverzióval bíró fiók esetén a konverziós költségeket akár 30%-kal alacsonyabbak is lehetnek egy konverzióra vetítve. De igazán kiemelkedő eredményeket ennél jelentősebb, havi 300-500 konverzió esetén tudnak elérni.

Pár éve még csak beszéltünk arról, hogy feltehetően egyszer majd eljön az az idő, amikor csupán hirdetés szöveget kell beállítani és a Google rendszere majd létrehozza, beállítja az ideális beállításokat. A Performance Max kampánytípus megjelenése a Google első komolyabb lépése a kulcsszó nélküli, teljesen automatizált kampányok irányába.

Ezért minden olyan fiókban, ahol a kampányok konverziók számának vagy a konverziós értékek maximalizálása céllal futnak, érdemes próbára tenni a Performance Max kampányt is.

Pozitívumok

  • A Performance Max kampányok rengeteg időt megspórolnak és nagyban megkönnyítik a kampánykezelést.
  • Képes a hirdetéseket a Google Ads hirdetési rendszer bármely hirdetési felületén megjeleníteni, így éri el a megfelelő helyen és időpillanatban a felhasználót.
  • A rendszer segít a hirdetések tökéletesítésében, akár automatikusan létre is hoz hirdetési elemeket (price extensions, sitelinks, promotions, callout and call extensions stb).
  • Kizáró kulcsszavakat lehet használni, azonban ezeket csak egy Google kapcsolattartó tudja jelenleg beállítani.
  • A kampány szerkezete eltér a korábban megszokott Google Ads kampány struktúráktól (Ad Group helyett Asset Group-ok vannak), azonban ha átlátjuk az új formátumot, akkor még hatékonyabban tudja eloszatni a rendszer a rendelkezésre álló budgetet a kampánycéljaink között.

Negatívumok

  • Korlátozott információt kapunk a hirdetések teljesítményéről (nem feltétlenül azokat a KPI-okat, mint korábban más kampánytípusnál).
  • Nem határozhatjuk meg, hogy kinek jelenítse meg a hirdetéseket a rendszer.
  • Kevés optimalizálási lehetőség áll rendelkezésre, nincs valódi kontrollunk a kampány felett, mert ezeket az algoritmus (AI) végzi helyettünk.
  • Az algoritmusnak nagyon sok adatra van szüksége, így a kisebb fiókokban tovább tart a kampány tanulási időszaka.
  • A kampánytípus teszteléséhez jelentős havi büdzsére van szükség. Ha nem tudunk havi szinten legalább 300 000 Ft-ot rászánni a meglévő kampányok mellett, akkor a tesztek alapján nem fog jó eredményeket hozni.

Ha szeretnél többet megtudni a Performance Max kampányokról, akkor végezd el a Google Skillshop erről szóló képzését és csatlakozz a PPC Pro csoporthoz: https://www.facebook.com/groups/ppcpro, ahol a hazai PPC szakma tagjaival tudsz kapcsolatot tartani és tapasztalatot cserélni. [Ha onnan érkeztél akkor 🤜🏻🤛]

Ha pedig kérdésed van a kampánytípus kapcsán, azt írd meg nekünk a cikk alatt kommentben!


Hozzászólások

Csak névvel és képpel ellátott kommenteket kérünk. Ha ezt a feltételt nem teljesíti a kommented, akkor törölni fogjuk.